Retargeting jest drogą marketingową na dotarcie do odbiorcy, który być może jeszcze nie zdecydował się na robienie u nas zakupów. I choć sporą część społeczeństwa ogarnęła ślepota banerowa, to wciąż dużą grupę odbiorców stanowią osoby, które są podatne na tego typu marketingowe chwyty. Wśród nich wymienimy oczywiście tych, którzy dość niechętnie robią zakupy u niezaufanych sprzedawców. Wyrobienie sobie opinii i dobrego zdania, zapamiętanie i przypominanie o sobie są skutecznymi działaniami marketingowymi. Zapoznanie, miłość i zaufanie, tak brzmi hasło marketingowe KLT (Know, Love & Trust), które pomaga w osiągnięciu wysokich wyników sprzedaży dóbr konsumpcyjnych, usług, a nawet w branżach B2B.
Remarketing, hasło stosowane dziś wymiennie z retargetingiem, Daje duże możliwości. Dzięki niemu docieramy do osób, które wpadły przelotnie na naszą stronę lub wykonały na niej pewne specyficzne działania. Kierowana do nich oferta powtarzana jest systematycznie właśnie poprzez wykorzystanie reklam Google AdWords lub przy pomocy innych narzędzi, jak choćby wysyłane chętnie przez sprzedawców różnego gatunku maile czy newslettery. Wraz z wykorzystaniem naszej bazy mailingowej mamy więc spore pole do popisu.
Retargeting statyczny, segmentowanie, działania dynamiczne
Prowadzone z użyciem retargetingu działania marketingowe można rozdzielić na trzy główne nurty. W pierwszej kolejności wymienimy statyczny rodzaj kampanii remarketingowych, które kierowane są do każdego internauty, który wykonał daną czynność. Jest nią choćby wejście na sklepową witrynę. Tutaj nie następuje rozgraniczenie miłośników jednego czy innego działu, czytelników danych artykułów i treści z różnych branż. Reklama jest kierowana masowo do każdego, bez wyjątku.
Drugim sposobem jest segmentowanie, które pozwala na bardziej precyzyjne dotarcie do danej grupy klientów. Rozróżniamy reklamy remarketingowe, wysyłając je do klientów, którzy poruszali się na naszej stronie z wyraźnym zainteresowaniem jedną z kategorii lub tych, których zainteresował dany produkt. Systematyczne pojawianie się naszej reklamy pozwoli im wrócić do sklepu i zrobić zakupy, gdy będą na to gotowi.
Dynamiczne działania retargetingowe kierujemy specjalnie do danego odbiorcy. Każdego z nich traktujemy indywidualnie. Wysyłamy im spersonalizowane maile, w których zawieramy ofertę z najbardziej interesującymi go przedmiotami, kategoriami, usługami, które chętnie przeglądał na naszej stronie internetowej.
Precz ze zbytnią nachalnością
Gdy tak prowadzone działania marketingowe powinny przynieść spodziewany skutek, którym jest sprzedaż, tak zbytnia nachalność i intensywność wyświetlania się naszych remarketingowych reklam może być dla internauty dość uciążliwa. Reklamy, które gonią go po całej sieci gdziekolwiek nie kliknie, przyniosą negatywne efekty. Dobrze jest więc ograniczyć ilość wyświetlania reklamy dla danej grupy czy pojedynczego użytkownika, aby uniknąć niekorzystnego efektu takich marketingowych działań.
Remarketing, czyli wymiennie retargeting, jest narzędziem marketingowym, które dobrze jest wykorzystywać z umiarem. Dzięki niemu wciąż jesteśmy w stanie przypomnieć się odbiorcy, który być może miał zamiar zrobić u nas zakupy, ale odciągnęły go od tego zastane okoliczności. To sprawdzony przez lata sposób reklamy, który pozwala na dotarcie do szerokiej i wąskiej grupy odbiorców. Dzięki niemu wyniki sprzedaży mogą wyraźnie poszybować w górę, a wyrobiona opinia i zapamiętanie sprzedawcy przede wszystkim zyskiwać na wartości.