Dropshipping to model biznesowy, z którego korzysta wielu początkujących przedsiębiorców. Polega to na tym, że jesteśmy pośrednikiem między dostawcą a klientem. Sprzedajemy produkty, które do klienta wysyła producent. Dropshipping jest tak często wybierany głównie ze względu na to, że nie potrzebujemy magazynu na produkty. W rzeczywistości sprzedajemy produkty, których nie mamy. Gdy klient kupi daną rzecz, my zamawiamy ją u producenta na dany adres.
Dropshipping – czyli jak sprzedawać rzeczy nie mając ich?
Dropshipping w ostatnim czasie zyskuje na popularności. To dobra opcja, żeby zacząć przygodę z prowadzeniem własnej firmy. Nie potrzebujemy dużego wkładu własnego, gdyż zamawiamy towary dopiero kiedy klient za nie zapłaci. Dodatkowo nie potrzebujemy magazynu. Oczywiście wielu przedsiębiorców z czasem decyduje się na wynajem magazynu, co między innymi gwarantuje szybszą wysyłkę towarów. Jednak nie jest to konieczne. Pierwszą rzeczą, którą musimy zrobić, żeby zacząć z dropshippingiem jest ustalenie jakie produkty chcemy sprzedawać. Często dropshipping dotyczy małych gadżetów czy akcesoriów, których ceny nie są wysokie. Jednak niektórzy sprzedają także droższe produktu. Warto przeglądać portale sprzedażowe, co pozwoli nam sprawdzić czego brakuje wśród sprzedających. Szeroka oferta sprzedażowa zwiększa nasze szanse na zyski. Dlatego też warto posiadać w swoim asortymencie wiele produktów.
Kolejną sprawą jest założenie sklepu internetowego. Możemy to zrobić na jednej z dostępnych platform. W internecie znajdziemy specjalne platformy, które przeznaczone są właśnie pod dropshipping. Możemy z nich skorzystać, ale równie dobrze sprawdzi się allegro. Allegro dzięki usłudze Smart przyciąga wielu potencjalnych klientów. Mając szeroką ofertę klienci z pewnością zrobią zakupu za minimum 40 złotych, gdyż wtedy mają darmową dostawę.
Reklama jest ważna w każdym biznesie, w tym również w dropshippingu. Możemy założyć konta na portalach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Tam będziemy informować ludzi o dostępnych ofertach i promocjach. Do tego możemy także wykorzystać prywatne konta na portalach społecznościowych. W końcu mamy tam już zgromadzone grono znajomych. Warto także organizować konkursy. Przykładowo za udostępnienie postu z reklamą naszego sklepu można wygrać dany przedmiot. W ten sposób o naszym sklepie dowie się sporo ludzi w niedługim czasie.