Codziennie miliony osób szukają produktów i usług z pomocą wyszukiwarki Google. W wyświetlający się na pierwszym miejscu link do strony klika najwięcej użytkowników – nawet 40%. Nie ma więc niczego zaskakującego w tym, że firmy funkcjonujące online tak zaciekle walczą o osiągnięcie wysokiej pozycji w Google. Ty też prowadzisz działalność w internecie i chcesz, by Twoja oferta dotarła do jak największej liczby użytkowników? Jedną z kwestii, o które musisz zadbać, jest więc pozycjonowanie. Jakie są jego etapy? Co specjaliści muszą wykonać najpierw, a co w dalszej kolejności, by ich działania przyniosły efekty? Zajrzyj do artykułu i sprawdź!
Fazy pozycjonowania – poznaj je i działaj w uporządkowany sposób
Podział pozycjonowania na fazy jest ważny, bo dzięki niemu specjaliści pracują z większą pewnością, opierają się na konkretnych danych, a ich praca w ostatecznym rozrachunku przynosi zyski firmom. Etapy pozycjonowania są często dostosowywane do indywidualnych potrzeb danych działalności. Jednak można przedstawić typowe fazy pozycjonowania, do których należą:
- Określenie celu działań – nie tylko pozycjonowanie, lecz także wszelkie działania biznesowe dobrze jest rozpocząć od ustalenia celu. Trudno mówić o efektach działań, jeśli nie ustaliło się wcześniej, jakie mają one być. Jako cel pozycjonowania można obrać: większy ruch na witrynie, osiągnięcie pierwszej pozycji w Google na dane frazy kluczowe czy wzrost dotychczasowej sprzedaży o 10%.
- Audyt aktualnej sytuacji witryny – bez określenia, gdzie w danym momencie się znajdujesz, nie zaplanujesz właściwej drogi do celu. W przypadku strony internetowej sprawdzenie obecnej sytuacji witryny jest wyjątkowo istotne. Analiza obecnej sytuacji witryny polega między innymi na określeniu, na jakie słowa kluczowe strona wyświetla się na pierwszej stronie wyszukiwarki lub czy w ogóle istnieją takie frazy.
- Zaplanowanie strategii pozycjonowania – podczas tej fazy specjaliści ustalają, z jakich narzędzi marketingowych będą korzystać podczas działań. Decydują, czy skoncentrują się podczas pracy na SEO, czy może wykorzystują dodatkowo social media i reklamy Google.
- Początek działań optymalizacyjnych – rodzaj prac nad optymalizacją zależy od obecnej sytuacji strony, czyli wyników audytu. Mogą się na nie składać czynności wymienione poniżej.
Optymalizacja – jakie działania obejmuje?
- Optymalizacja witryny pod względem kodu i treści.
Po precyzyjnym audycie aktualnej sytuacji strony i zaplanowaniu strategii czas na działania dotyczące treści i kodu strony. Specjaliści muszą dobrać odpowiednie frazy kluczowe, które zostaną umieszczone w tekstach w naturalny sposób. Zajmą się też optymalizacją kodu strony. Wszelkie prace optymalizacyjne powinny sprawić, że roboty Google uznają witrynę za wartościową i zechcą ją nagrodzić wysoką pozycją w wyszukiwarce.
- Budowa bazy wartościowych linków.
Link building polega na zdobywaniu linków z innych stron do własnej. Działania należy oprzeć na wartościowych i wiarygodnych witrynach. Linki znajdujące się na stronach o niskiej wartości i spamerskich obniży widoczność witryny w Google zamiast ją podnieść.
- Tworzenie wartościowych tekstów nasyconych frazami kluczowymi.
Wiele stron, aby znaleźć się wysoko w Google, wymaga wypełnienia treściami, które będą przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google. Niektóre treści umieszczone na witrynach wymagają na przykład dosycenia słowami kluczowymi.
- Promowanie strony w innych częściach sieci.
Aby strona była znana użytkownikom i chętnie przez nich odwiedzana, warto też rozpocząć takie działania jak: prowadzenie kampanii Google Ads, publikacja gościnnych wpisów i postów w social mediach.
- Monitorowanie rezultatów.
Podczas optymalizacji należy regularnie sprawdzać efekty działań. Może się okazać, że skorygowania wymaga niewielki błąd. Dzięki szybkiej reakcji podczas pozycjonowania strona internetowa klienta znajdzie się po upływie krótszego czasu wysoko w wyszukiwarce.
Interesuje Cię pozycjonowanie w Lublinie? Zobacz więc ofertę agencji marketingowej IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie. Dzięki regularnym i uporządkowanym działaniom naszych specjalistów Twoja witryna wyprzedzi konkurencję i dotrze z ofertą do nowych klientów.